1. Překročení rozpočtu
Pokud překročíte rozpočet o 10 %, dá se zpravidla vše ještě zvládnout. Pokud je to však 50 %, je to již nepřijatelné. Není jiná cesta, než pečlivě kontrolovat výdaje, ideálně na týdenní bázi. Samozřejmostí jsou také odhady dalšího čerpání rozpočtu. Jen tak je možné zasáhnout včas a překročení rozpočtu předejít.
2. Nedodržení časového plánu
Projekty se až příliš často odchylují od svých původních rozvrhů. Platí zde totéž co u rozpočtu – přísná kontrola. Neplnění časového plánu je také třeba zachytit včas, jinak se celý projekt vyvine jiným směrem.
3. Špatně definované požadavky
Z požadavků na projekt vychází veškeré plánování a odhady realizace projektu. Pokud si hned na začátku dostatečně neujasníte, co vlastně projekt má přinést, čeká vás řada problémů a práce navíc, ne-li zcela zbytečné.
4. Nepřipravený zákazník
To, že zákazník tvrdí, že je na projekt připraven, neznamená, že tomu tak opravdu je. Často chybí porozumění hlubším souvislostem realizace projektu s fungováním firmy nebo útvaru. Zákazník pak není schopen říci, co přesně potřebuje. Výsledkem jsou špatně definované požadavky.
5. Chybějící zdroje pro realizaci projektu
Sem patří především špatně sestavený tým, jemuž chybí klíčové znalosti, dovednosti či zkušenosti. Chybějící dovednosti se navíc mohou objevit až v průběhu projektu, a přijít velmi draho. Další problém je špatný odhad rozsahu práce na projektu.
6. Chybějící podpora vedení
Projekt, jemuž chybí podpora vedení firmy, nemůže dlouhodobě fungovat. Brzy přijde nejen o zdroje, ale i o důvěru zákazníka.
-kk-