Zde je několik tipů, které vám pomohou získat jistotu:
- Zaměřte se na jednu ideu. Stane se jádrem vaší prezentace a vše, co řeknete a uděláte, by se mělo kolem tohoto jádra točit. Zkuste si takovou ideu napsat na papír a sepsat, co byste chtěli, aby si vaše publikum po skončení prezentace odneslo. Ještě lépe, co by mělo udělat. Protože, pokud podáte dobrý výkon, vyburcuje to vaše posluchače k akci.
- Osnova. I když máte v plánu během prezentace chodit po místnosti, je nutné mít pro vaši prezentaci předem připravenou osnovu. Je dobré držet se pravidla tří bodů, tak bude jednoduchá a účinná. Není třeba spousty slov a neměli byste číst vaše slajdy jako knihu.
- Buďte časově flexibilní. Na otázku, jak dlouhá by vaše prezentace měla být, si odpovězte, že právě tak, jak bude potřeba. Chcete se zaměřit na klíčovou ideu a pak být připraveni ji podpořit. Tato podpora ale může mít řadu podob. Připravte si příklady, zajímavé příběhy, statistiky a výsledků průzkumů. Pokud přijdete připraveni, můžete vybrat takový nástroj, který bude nejlépe sedět vašim časovým možnostem.
- Řekněte něco zajímavého. Jak doručit prezentaci, která bude rezonovat s vaším publikem? Ideální je vžít se do posluchačů a upřímně si odpovědět, zda je to či ono bude opravdu zajímat.
- Neopakujte se. Zopakovaní několika hlavních myšlenek je v pořádku. Vymývání mozků se ale vyhněte a raději svou myšlenku podpořte důvěryhodnými referencemi a konkrétními příklady.
- Vynechejte PowerPoint. Ve skutečnosti vyžaduje prezentace pouze tři věci: dobrého mluvčího, publikum a dobrou myšlenku. Pokud dokážete sdílet vaši myšlenku, pak máte vše, co potřebujete.
- Cvičte. Posledním bodem je procvičování prezentace. Lze procvičovat o samotě nebo před „důvěryhodným“ publikem. Může vám poradit, zda nemluvíte třeba příliš rychle, používáte příliš žargonu atp.
-av- Zdroj: Presentations - informace o technologiích a technikách efektivní komunikace