Neberte talenty jako samozřejmost, hýčkejte si je

Ukažte svým zaměstnancům, že se o ně dokážete postarat a že je dokážete ocenit. Budou si toho možná cenit víc než šeku.

Dříve většinou zaměstnanec více potřeboval společnost než společnost zaměstnance. Dnes je klíčem k úspěchu znalost zaměstnanců a jejich profesionalita. Dnes společnost potřebuje pracovníky a jejich znalosti mnohem více než dobří zaměstnanci potřebují společnost. O tom, co dělají, vědí daleko více než jejich šéfové.

Chytré společnosti vyhledávají talenty. Uvědomují si totiž jejich cenu a to, že mít talenty znamená mít úspěšnou strategii.

 

Pokud je zaměstnanec opravdu dobrý, už za tři měsíce si může polepšit jak finančně, tak i v žebříčku společnosti. Jestliže to odmítne a chce ještě setrvat v týmu, hýčkejte si ho a hlídejte. Manažeři by měli úplně zapomenout na komentáře typu: „Samozřejmě, že dělá dobře svou práci, je za to placený.“

 

Jestliže jediný důvod, proč zaměstnanec pro vás pracuje, je dostávat plat, je asi chyba spíš na vaší straně. Proto byste se měli ptát svých zaměstnanců, co je motivuje, proč se jim líbí nebo nelíbí pracovat pro vás.

 

-pk-
Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek