Největší spotřebitelský trh 21. století bude v Asii, konkrétně v nejlidnatější Číně. Ten, kdo se chystá do této země expandovat, by měl mít alespoň základní povědomí o způsobech jednání s místními partnery.
Setkání stejně jako u nás začíná podáním ruky, poté následuje výměna vizitek (pokud bude v čínštině, určitě mile potěší). Tu bychom měli předat tak, že ji držíme oběma rukama v horních rozích, a to potištěnou stranou nahoru.
Při setkání by vás neměly zaskočit otázky podle našeho mínění ryze soukromé povahy. Číňané se neostýchají zeptat ani na výši platu nebo cenu obleku. Na takovéto otázky není vhodné reagovat vznětlivě. Pokud nechcete odpovídat, s úsměvem to vysvětlete. Jakékoliv zvyšování hlasu je považováno za projev slabosti.
Největší problémy evropským manažerům dělá při jednání situace, kdy Číňané znovu otevírají body dohody, na nichž se již shodli minulý den.
-hp-