1. Vysvětlete, co bude následovat
Podle článku na stránkách Harvard Business Review musí zaměstnanci jasně vidět důsledky svého přístupu a chování. Jeden IT manažer toho například dosáhl tím, že vyslal softwarové inženýry na jednu směnu do call centra, kde přijímali hovory od nespokojených zákazníků, kteří používali jejich software.
2. Buďte specifičtí
Průměrná výkonnost často vyplývá z plánů, které byly od počátku příliš vágní. Pracujte proto s konkrétními čísly a cílenými oblastmi namísto otřepaných frází o aspiracích a obecném blahu.
3. Zaveďte samoregulaci
I když se to může zdát paradoxní, nadměrná kontrola shora může být méně účinná než systém vzájemné odpovědnosti. Manažeři by měli nejdříve vytvořit zdravé prostředí, kde každý pochopí, co je požadováno, ale pak umožnit členům týmu určitou svobodu v řešení problémů, které vzniknou.
4. Jednejte jasně a rozhodně
Někdy budete muset reagovat na nepříjemné situace. Může to být vysvětlování špatných výsledků nebo rozhodnutí shora, stejně jako konfrontace s notoricky nevýkonnými pracovníky. Odkládání v těchto situacích vyvolá u zaměstnanců špatný dojem. Rozhodnost a konzistentní přístup naopak zlepší vaše postavení.
Podle výše uvedených doporučení můžete změnit pracovní atmosféru v týmu k lepšímu. To pak povede k lepší celkové výkonnosti.
-kk-