Odpovědi na tuto otázku přinesl nedávný článek na serveru Entrepreneur.com. Formuloval následující mýty, které se nezakládají na pravdě.
Všichni mileniálové jsou stejní
To se nedá tvrdit o žádné generaci. I špičkoví marketéři potvrzují, že mezi mileniály je řada zcela odlišných skupin.
Mileniálové vyžadují časté projevy uznání
To platilo spíše pro předchozí generace. Mileniálové mají od dětství dobrou představu o tom, co je to úspěch. Od manažerů očekávají spíše etické a transparentní chování.
Mileniály zajímají jen digitální technologie
Tento předpoklad je velice zkreslený. Mileniálové sice ovládají digitální technologie, ale ve skutečnosti se raději učí novým věcem v osobním kontaktu s druhými lidmi.
Mileniálové nejsou loajální
Obecně máme za to, že často mění práci. Pokud s nimi však zaměstnavatel dobře zachází, ve skutečnosti neodcházejí nijak častěji než jejich starší kolegové.
Mileniálové jsou líní
Myslíme si, že chtějí vyšší místa a platy, aniž by si to nejprve zasloužili. Blíže k pravdě je však to, že mají velmi silný zájem učit se a uplatňovat nové poznatky v praxi. Pravda není ani to, že preferují týmovou práci. Většina by naopak uvítala více osobní odpovědnosti.
Mileniálové nechtějí plnit pokyny
Již řada průzkumů potvrdila, že jsou naopak ochotnější plnit požadavky nadřízených než starší generace pracovníků.
Mileniálové se starají jen sami o sebe
Ne každý mileniál je sebestředný sobec. Tato generace má naopak vysoce sociální cítění. Zajímá se o dění ve světě a cítí osobní odpovědnost za to, kam se svět ubírá.
-kk-