1. Všeználek
Předstírání, že vždy víte všechno nejlépe, není známkou toho, že jste dobrým manažerem. Buďte otevřeni novým nápadům a návrhům druhých, kteří velmi dobře rozumějí své práci. V konečném důsledku vám naslouchání může ušetřit spoustu času a energie.
2. Mikromanažer
Nemyslete si, že členy svého týmu musíte neustále sledovat. Kromě toho, že tím ztratíte drahocenný čas, vyvoláte také pocity frustrace a nelibosti u zaměstnanců.
3. Manažer na baterky
Tento typ je opačný extrém než mikromanažer. Zaměstnanci vítají určitou míru svobody při výkonu své práce, potřebují však také vědět, že je jim manažer k dispozici, když bude potřeba. V opačném případě se práce může zastavit nebo zaměstnanci sami učiní náhodná rozhodnutí, což byste pak i vy mohli jen těžko vysvětlovat svému šéfovi.
4. Manažer sloužící jen sám sobě
Někteří manažeři se zajímají pouze o to, jak je vnímají nadřízení. Přivlastňují si zásluhy na úspěších týmu, ale obviňují podřízené ze všeho, co se nepovede. Není překvapením, že podřízení nakonec pro takového manažera dělají pouze nutné minimum.
5. Nejlepší přítel
Není nic špatného na tom být přátelský vůči lidem, které řídíte. Nemělo by to však dojít tak daleko, že budete přehlížet chování, které má negativní vliv na výkonnost týmu. V dlouhodobém horizontu by vás tým za takový přístup přestal respektovat.
Nezapomeňte, že úkolem manažera je nejen dosahování dobrých výsledků, ale také vybudování týmu, který bude schopen dosáhnout požadovaných výsledků. Mějte na paměti výše uvedené body a můžete se stát správným typem lídra, který to dokáže.