Pozitivní psychologie studuje možnosti využití pozitivních emocí a zážitků v životě člověka a lidských společenství. Své uplatnění má i v řízení pracovních týmů. Na stránkách trainingjournal.com se tomuto tématu nedávno věnovala psycholožka Sarah Lewisová, která také sestavila seznam tipů, jak konkrétně využít pozitivní psychologie k tomu, aby váš tým byl šťastnější a tudíž i úspěšnější.
-
Začínejte porady tak, že dáte příležitost účastníkům, aby se podělili o své největší úspěchy od posledního setkání.
-
Zapojte příběhy stávajících zaměstnanců do procesu zapojování nových zaměstnanců do týmu.
-
Zaveďte praxi poskytování zpětné vazby v poměru tří pozitivních hodnocení na jedno negativní.
-
Poskytujte a učte poskytovat pozitivní zpětnou vazbu tak, že popíšete chování, které hodnotíte kladně, a vyjádříte pochvalu za toto chování.
-
Pomáhejte zaměstnancům odhalovat a rozvíjet jejich silné stránky.
-
Rozdělujte úkoly podle silných stránek členů týmu, nikoli striktně podle rolí.
-
Učte své lidi aktivně pozitivně reagovat na dobré zprávy, které slyší od ostatních.
-
Hledejte lidi, kteří mají přirozenou autoritu a přirozeně k sobě poutají ostatní. Stavte je do klíčových rolí při práci na projektech.
-kk-