Proč u špatných zpráv není času nazbyt

Ilustrační snímek

Pokud máte sdělit určitou špatnou zprávu, identifikujte a soustřeďte se na přínosy včasného řešení. Potom zprávu sdělte s tím, že už myslíte na to, jak situaci řešit. Ujasněte si, co získáváte tím, že o špatné zprávě dáváte vědět co nejrychleji. Také se snažte hned přijít s plánem, jak to celé napravit, abyste nemluvili jen o maléru, který se stal, radí web expertbusinessadvice.com.

Když se se špatnými zprávami vyrovnáte včas, přispíváte tím k udržení hybnosti celé vaší společnosti. Když jsou totiž špatné zprávy zadržovány, často se celá situace postupně ještě zhorší. Čím déle trvá, než se problém dostane na světlo světa, tím méně času zbývá pro reakci a řešení. Nový plán bude muset být připraven o to rychleji a řešení možná přijde příliš pozdě.

Špatné zprávy? Neodkládejte je

Představte si, že máte před sebou situaci, kdy nějaký program musí být ukončen, upraven nebo doplněn. Vždy se s takovým problémem popasujte raději dříve než později. Někdy samozřejmě dává smysl celou věc oznámit až později, protože vás k tomu mohou vést taktické důvody – ale obecně platí, že čím dříve něco začnete řešit s ostatními, tím lépe.

Když máte problémy s určitým pracovníkem, je skoro vždy nejlepší prodiskutovat je hned. Potřebujete přeci omezit negativní dopady na firmu a také začít nápravu co nejdříve.

Doručujeme špatné zprávy

Někdy doufáme, že se změní podmínky nebo že se objeví další alternativa. Nicméně zpoždění nás zpomalí, prodlouží celý proces nápravy a může přinést ještě daleko horší následky.

- Problémy s výkonem pracovníka: Zkuste zároveň s kritikou uznat nějaké silné stránky nebo potenciál, který dotyčný má, abyste vybalancovali špatné zprávy.

- Neúspěšné iniciativy: Vysvětlete, jakou hodnotu má poučení, které si z neúspěchu můžete odnést.

- Změny politiky: Rozpoznejte a vysvětlete, jaké přínosy má včasná reakce a úprava záměrů. Předejde se tak dalším chybným krokům, které by nejspíš nevyhnutelně následovaly.

-jk-

Zdroj: Expert Business Advice - americký informační server pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Expert Business Advice