Hlavní zásady krizového managementu

Skutečně dobrý manažer se pozná podle toho, že svůj tým dovede efektivně vést i v krizovém období. Čeká váš tým velká změna? Očekáváte úbytek zakázek, restrukturalizaci nebo nějaké jiné náročné období? Zde je pět zásad krizového managementu, kterých by se měl držet kterýkoliv vedoucí, jehož tým prochází náročným obdobím.

Ilustrační snímek

Buďte rozvážní ve svých reakcích

Jak uvádí Forbes, v krizových situacích se naše reakční doba zkracuje a my máme tendenci na všechny podněty a změny reagovat rychle a radikálně. Zkuste trochu zvolnit. A u každé reakce si nejdříve rozmyslet její celkové důsledky.

Komunikujte transparentně

Přiměřeně transparentní komunikace je základ důvěry a pocitu stability v krizovém období. Mluvte se svými podřízenými otevřeně a nic důležitého jim nezatajujte – otevřenost je vždy lepší, než nejistota a pochyby.

Dejte všem stejnou možnost se vyjádřit

Coby manažer byste měli všem svým podřízeným naslouchat stejnou měrou. A nepreferovat jenom názor těch nejhlučnějších a nejupovídanějších.

Mějte na paměti udržitelnost a dlouhodobý výhled

Během krize je snadné zaměřit se na krátkodobý výhled a ztratit z dohledu ten dlouhodobý. Vlastností krizí však je, že dříve nebo později pominou. Mějte tento fakt na paměti a neztraťte z mysli udržitelnost a dlouhodobé cíle.

Vyzařujte klid

Už jen to, že nepanikaříte a nelomíte rukama, stačí k tomu, aby byli vaši podřízení ve větší psychické pohodě. Úkolem manažera v době krize je totiž vyzařovat klid, jistotu a rozvážnost.

 

-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com