Buďte rozvážní ve svých reakcích
Jak uvádí Forbes, v krizových situacích se naše reakční doba zkracuje a my máme tendenci na všechny podněty a změny reagovat rychle a radikálně. Zkuste trochu zvolnit. A u každé reakce si nejdříve rozmyslet její celkové důsledky.
Komunikujte transparentně
Přiměřeně transparentní komunikace je základ důvěry a pocitu stability v krizovém období. Mluvte se svými podřízenými otevřeně a nic důležitého jim nezatajujte – otevřenost je vždy lepší, než nejistota a pochyby.
Dejte všem stejnou možnost se vyjádřit
Coby manažer byste měli všem svým podřízeným naslouchat stejnou měrou. A nepreferovat jenom názor těch nejhlučnějších a nejupovídanějších.
Mějte na paměti udržitelnost a dlouhodobý výhled
Během krize je snadné zaměřit se na krátkodobý výhled a ztratit z dohledu ten dlouhodobý. Vlastností krizí však je, že dříve nebo později pominou. Mějte tento fakt na paměti a neztraťte z mysli udržitelnost a dlouhodobé cíle.
Vyzařujte klid
Už jen to, že nepanikaříte a nelomíte rukama, stačí k tomu, aby byli vaši podřízení ve větší psychické pohodě. Úkolem manažera v době krize je totiž vyzařovat klid, jistotu a rozvážnost.
-mm-