Je angažovanost neboli zapojení zaměstnanců jedna ze silných stránek vaší firmy? Možná, že ne všichni vaši zaměstnanci jsou vtaženi do toho, co se ve vaší firmě děje. Web tlnt.com zveřejnil seznam nejčastějších typů takových „vyčerpaných“ zaměstnanců, doplněný o možné příčiny jejich chování. Nabízí také několik řešení. Nejčastějším řešením je dostatečné ocenění těchto zaměstnanců, protože tak se nejlépe buduje jejich zapojení do vnitrofiremního dění z dlouhodobého hlediska.
1. Zaměstnanci bez motivace
Nemají žádný zápal ani motivaci. Jejich práce pro ně nemá smysl a to je právě to, proč musejí být oceněni za to, co firmě přinášejí. Informujte je o vašich základních hodnotách. Dejte jim nějakou inspiraci a vzbuďte v nich pocit určitého vyššího smyslu. Chcete, aby se cítili jako plnohodnotná část firmy. Tak nejlépe zlepšíte jejich postoj a pracovní morálku.
2. Odškrtnutí zaměstnanci
Jsou většinou dlouholetými zaměstnanci vaší firmy, ale jejich ocenění a diplomy za dlouholetou službu nic nemění na jejich nízké motivaci. Proč tyto ceny málokoho motivují? Protože aby mělo ocenění smysl, musí obsahovat i zpětnou vazbu od přímých nadřízených a spolupracovníků. Proto se dnes podobná dlouholetá ocenění a výročí oslavují za účasti ostatních členů týmu.
3. Věčně negativní zaměstnanci
Každému kazí náladu. Proto potřebujete, aby se tito notoričtí nespokojenci cítili lépe. Nejlepší způsob, jak toho docílit, je opět odměnit je za to, že ve své práci dodržují základní firemní hodnoty. Podobné ocenění a provázání s firemní kulturou je jednou ze zásadních podmínek pro spokojenost v práci.
4. Nedocenění zaměstnanci
Vědí, že ocenění proběhne jen jednou za rok na každoroční firemní akci, tak proč se snažit i během zbylých 11 měsíců? Taková snaha bude stejně zapomenuta. U těchto zaměstnanců nejlépe funguje, když jim je za jejich práci poděkováno včas a vhodným způsobem.
-jk-