Propojte diverzitu a inkluzi s vašimi obchodními cíli

Intenzivní spolupráce, která přesahuje hranice jednotlivých oddělení, vytváří jedinečné schopnosti. Pokud chcete růst, musíte rozvíjet právě takové jedinečné schopnosti, které jsou ve vaší firmě. A abyste je získali, musíte brát inkluzi a spolupráci vážně.

Lidé s různými schopnostmi a dovednostmi pomáhají svým firmám stát se výjimečnými v tom, v čem chtějí. Apple chce mít skvělé designéry, IKEA si zakládá na své znalosti ohledně dodavatelského řetězce, Starbucks se zaměřuje na zákaznickou zkušenost. Není divu, že tyto firmy kladou důraz na inkluzi.

Ilustrační snímek

Měli byste také zajistit, aby si členové vašeho týmu osvojili schopnosti nutné ke spolupráci napříč mnoha typy hranic, doporučuje článek na webu strategy-business.com.

Diverzita a inkluze: Cesta k jedinečným schopnostem

Úspěšné firmy musejí neustále budovat své už tak vysoce komplexní schopnosti. Proč? Musejí se totiž odlišit, a definovat tak svou firemní identitu. Právě to je totiž cesta k růstu, který bude zároveň ziskový a udržitelný. Zkratky nejsou.

V jakých oblastech se takové jedinečné schopnosti vlastně projevují?

  • Design a výroba produktů,
  • služby vytvořené na základně identifikovaných potřeb klientů,
  • efektivní spolupráce s dodavateli,
  • příprava a uskutečňování zákaznických zážitků, zapojení zákazníků a dalších stran.

Abyste svou firmu odlišili od ostatních, musíte zkombinovat procesy, organizační strukturu, technologie a především chování a schopnosti vašich lidí.

Každá iniciativa zaměřená na diverzitu, kterou připravujete, vám tedy především musí pomoci diverzitu dobře řídit. Když dokážete vhodně a efektivně využívat a kombinovat rozdíly mezi lidmi s různým kariérním pozadím, vaše firma bude navíc pro vysoce kvalifikované pracovníky atraktivní.

Některé iniciativy zabývající se diverzitou a inkluzí bohužel nejsou propojeny se strategií celé firmy. Takové spojení však musí existovat a navíc by mělo být explicitní.

-jk-

Zdroj: Strategy+Business - americký magazín o strategiích v podnikání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Strategy+Business