Kdo by nechtěl efektivněji řídit svůj čas... Snaha lépe využívat své časové možnosti je chvályhodná, neznamená to však, že byste měli hledat stále složitější systémy či nové zázračné aplikace, které budou váš čas řídit za vás. I v time managementu totiž platí pravidlo „méně je více“.
Chcete-li být produktivnější, hledejte co nejjednodušší řešení, radí Craig Jarrow alias Time Management Ninja na stejnojmenném blogu. Jak na to?
1. Používejte vždy jen jeden nástroj
Nemá smysl mít více seznamů úkolů zároveň nebo používat více různých kalendářů. Vyberte si nástroj, který považujete za nejjednodušší pro splnění svých potřeb. Žádné vychytávky navíc nepotřebujete.
2. Zaměřte se na méně úkolů
Místo toho, abyste začínali dvacet různých úkolů, si vyberte pět nejdůležitějších a těm daný den věnujte plnou pozornost. Je to jedno z nejjednodušších pravidel, které většina lidí přehlíží, a přitom stoprocentně funguje.
3. Dělejte každý den ve stejnou dobu to samé
Pravidelnost podporuje disciplínu. Vytvořte si každodenní zvyky a uvidíte, že vám půjdou snadno i věci, se kterými jste dosud měli problémy.
4. Omezte porady
Porady jsou velmi často jen ztrátou času. Přitom opět stačí dodržovat jednoduchá pravidla – pořádejte a choďte jen na takové porady, které budou mít jasný účel, agendu a časový rozvrh. Zvěte jen toho, kdo musí být nezbytně přítomen a choďte jen tam, kde opravdu musíte být.
5. Naučte se říkat ne
Nemusíte dělat věci, které pro vás nejsou důležité. Za každý souhlas s plněním takového úkolu přicházíte o čas, který byste mohli věnovat něčemu jinému. Vaším cílem není maximální vytíženost, ale výběr několika skutečně důležitých činností, na které se budete soustředit.
-kk-