Podívejte se, jaká pozitiva vám hybridní model přináší
Podle ProjectTimes.com se v prvé řadě musíte podívat, jaká specifika a pozitiva vám hybridní model v rámci vašeho konkrétního týmu přináší. Pokud je například jeden pracovník v jiném časovém pásmu, může dostat na starosti komunikaci s tím zástupcem klienta, který se v jeho časovém pásmu také nachází? Mnoho manažerů vidí roztroušenost a nekompaktnost týmu jako nevýhody, ale hybridní model přináší také specifické příležitosti a výhody, které musíte najít a kterých musíte využít.
(Velmi) jasně definujte role jednotlivých členů týmu
V rámci hybridního modelu se pracovníci nepotkávají neformálně v kanceláři tolik, jako u standardních týmu, a některé nejasné záležitosti, které by si za normálních okolností pracovníci vysvětlili během přestávky u kávy, tak mohou při hybridním modelu přerůst v daleko větší problémy, než je nutné. Proto je nutné u hybridních týmů zcela jasně a exaktně definovat role členů týmů (jasněji než u standardního týmu) a určit, kde končí povinnosti jednoho pracovníka a začínají povinnosti druhého.
Pečlivě monitorujte práci a efektivitu pracovníků
Tím, že nesedíte se svým týmem v kanceláři, nemáte z první ruky přehled o činnostech, produktivitě a pracovních návycích zaměstnanců. Proto je nutné velmi pečlivě zvážit nástroje, kterými budete práci a efektivitu zaměstnanců monitorovat, a věnovat analýze práce svého týmu dostatečnou energii a čas.
Určete jasná pravidla a procesy interní komunikace
Hybridní model práce sebou nese určitá specifika a klade větší požadavky na efektivitu a čistotu komunikace a interních procesů v rámci týmu. Jasně určete pravidla, za jakých se pracuje, od kdy do kdy, jak funguje komunikace a jaké postupy se budou uplatňovat, a to tak, aby byla interakce mezi členy týmu co nejefektivnější a nejrychlejší.
-mm-