Umíme tento rozdíl vysvětlit? Ano. Lidé na různých pozicích prostě hodnotí různé kvality. Linioví manažeři své podřízené hodnotí v závislosti na jejich výsledcích, zatímco podřízení spíše na základě toho, jaký mají s daným pracovníkem vztah.
Proč si koučovaní sami nevšimli změny? Přijetí změn chvíli trvá
Koučovaní možná ve skutečnosti spíše hodnotili to, jak se cítí, než jak se jejich chování skutečně změnilo. Jejich chování proto musí být posilováno zpětnou vazbou, aby oni sami pocítili změnu jako vnitřně dokončenou a aby ji přijali. Když koučování probíhalo jen krátký čas, můžeme pozorovat něco jako zpoždění – koučovaným prostě chvíli trvá, než si změny všimnou. Proto je naprosto nezbytné naplánovat opakované setkání koučovaného, kouče a liniového manažera. Manažer musí dát zpětnou vazbu, vyjádřit se musí i koučovaný a kouč. To žádoucí změny v chování koučovaného upevní a sezení s koučem tak budou mít trvalý pozitivní dopad.