Významnou roli hraje vztah mezi kritikem a kritizovaným – např. zaměstnanec / zaměstnavatel, manažer / člen týmu, kolega / kolega apod. Jednou z priorit je udržet dobrý vztah i po skončení debaty. Nevycházejte z předsudků a domněnek, nejednejte povýšeně – váš názor nemusí být nejlepší. Před samotným setkáním chvilku relaxujte a soustřeďte se, dýchejte pomalu a zhluboka – uvědomte si znovu, co je vaším záměrem ve vztahu ke kritizovanému. Než se rozhodnete někoho kritizovat, zhodnoťte svoje motivy – jestli jsou skutečně pracovní, nebo jen osobní.
Uvědomte si také, zda jste dali najevo jasně svá očekávání a požadavky – pokud manažer nevyjádří jasně, co pro něj znamená dobře splněný úkol, těžko potom může obviňovat zaměstnance. Ujistěte se, že zaměstnanec plně porozuměl své roli a povinnostem – klaďte otázky, komunikujte a naslouchejte. Při samotném rozhovoru jednejte s respektem – mělo by jít o oboustranný dialog, nikoliv o inkviziční tribunál. Pokud poukazujte na negativa, neměli byste zanedbávat ani kladné stránky – před setkáním si připravte seznam věcí, jež naopak oceňujete a těmi začněte. Zdroj: Ivy Sea Online - portál americké poradenské společnosti Ivy Sea Inc. Zobrazit přehled článků ze zdroje Ivy Sea Online