Americká společnost Constellation Wine nechala vypracovat projekt, který by popsal typického konzumenta vína. Výzkum 3 500 respondentů, kteří si v posledním měsíci zakoupili alespoň jednu láhev za nejméně 5 dolarů, však dospěl k tomu, že typický konzument neexistuje. Spotřebitelé se naopak dělí do šesti kategorií, z nichž každá je charakteristická jiným souhrnem vlastností, motivací, preferencí a nákupním chováním.
1. Nadšenci jsou hladoví po všem od zkoumání vína po jeho pití.
2. Hledači image jsou nároční a sledují trendy.
3. Chytří nakupující dávají přednost hodnotě před penězi.
4. Tradicionalisté hodnotí vína podle historie.
5. Spokojení pijani hledají rozumnou volbu.
6. Zaplavení spotřebitelé (největší skupina, 23 % respondentů) považují nákup vína za složitý a obávají se, že udělají chybu.
Výzkum má ambice inspirovat nové tvůrčí přístupy ve všech oblastech, kde se spotřebitelé setkávají s vínem.
-kk-