Jak získat šéfa pro váš nápad?

Začínající manažerské talenty se často setkávají s tím, že se svými nápady narážejí na překážku v podobě svých šéfů, kteří po nich chtějí, aby dělali jen to, co se jim řekne. Jak se z takové situace dostat, radí ve svém blogu na stránkách Harvard Business Review americký konzultant, kouč a spíkr v oblasti leadershipu John Baldoni.

V první řadě je podle něho třeba držet krok a dělat vše, co si šéf žádá a co je konec konců vaší pracovní náplní. S vlastními velkými myšlenkami můžete prorazit teprve poté, kdy se stanete důvěryhodným a výkonným pracovníkem. Pak se držte tří zásad:

Propojte svou iniciativu s firemními cíli

Ať už budete navrhovat cokoli, mělo by to odpovídat strategickému směřování firmy. Pracujete-li například v HR a procházíte obdobím snižování nákladů, nemusí být ideální doba pro předložení nové náborové strategie. Na druhou stranu to však může být ta nejlepší doba, protože vaše firma by se měla připravit na zlepšení situace. Svůj nápad vždy předkládejte tak, aby nebyl v rozporu se současnými prioritami, ale naopak je podpořl plánováním do budoucna.

Neobcházejte svého šéfa

O nápadech, které chcete ve vaší organizaci aplikovat, se svým nadřízeným hovořte. Požádejte o zpětnou vazbu a zapojte jeho případné návrhy, budou-li podnětné. Snažte se zajistit, aby i váš šéf měl z vašeho nápadu určitý užitek.

Budujte koalice

Hledejte kolegy, kteří vám pomohou prosadit váš nápad. Zapojte i zákazníky. Ve výše popsaném příkladu s náborovou strategií by zákazníky byli manažeři, kteří potřebují nové talenty – právě takové, jaké váš nový nápad dokáže přilákat.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review