S účastí ve více než 100 takovýchto „výkopech“ jako klíčový mluvčí tvrdí autor, že hlavním bodem je výběr vhodného tématu. Přináší několik faktorů ke zvážení při jeho výběru:
- Berte ohled na morálku lidí. Při výběru tématu je velmi důležité vzít v úvahu rozpoložení týmu. Všechny prodejní síly procházejí periodami. Pokud je „nálada“ dobrá, můžete si dovolit být kreativnější a více riskovat ve výběru tématu.
- Jaká je vaše prodejní mantra? Vůdce každé prodejní organizace bude mít jasně definovanou oblast vylepšení na nadcházející rok. Může to být uzavření více sedmičíselných obchodů, prodej více určitých produktů, zvýšení spokojenost zákazníků atp. Určitě má smysl podložit touto mantrou vaše téma.
- Měli byste se zaměřit na hlavního rivala? Každá firma má své nepřátele. A každý prodejní tým má svého rivala. Pokud chcete skutečně „sjednotit vojsko“, využijte konkurenta jako téma. Nezapomeňte, že je někdy nejlépe být přímočarý – například zvolit heslo typu „Poražme A….“.
- Dokáží se všichni prezentující ztotožnit s tématem? “Slogan“ tématu je kritický, protože poskytne centrální ideu, kterou mohou prezentující přizdobovat. Je ale dobré, aby měli tuto možnost všichni prezentující.
- Rozdejte „suvenýry“. Je důležité poskytnout zúčastněným tři typy „suvenýrů“:
- Veškeré prezentace a informace by měly být dostupné na Internetu.
- Poskytněte materiály vhodné ke samostudiu pro vylepšení prodejních dovedností.
- Hmotné předměty s firemními logy typu trička, tužky, čepice atp. Ideálně by měly být navázány na vaše téma. Určitě je neopomeňte, protože novoroční „výkop“ je nejdůležitějším obchodním setkáním roku.
-av-