Je to právě veřejnost, kdo čte a sleduje výsledky neustálého dialogu mezi žurnalisty a jejich oběťmi. Naneštěstí, my v médiích jsme sami sobě nejhoršími nepřáteli.
My novináři jsme ale docela prostá stvoření. Vše, co opravdu chceme, je přinést dobrý příběh. Proto se musíme přiživovat na konfliktech, věřit ve spravedlnost, milovat hrdiny a nenávidět zloduchy, atd.
Každý chce být hrdina
Společnosti se vždy chtějí postavit do role hrdiny, ve smyslu, že chtějí přinést kouzelné řešení pro něčí problém. Chtějí, aby jejich služby nebo produkty byly uctívány. Ale novináři chtějí být hrdiny také. Chtějí zachraňovat princezny, zabíjet draky…, naneštěstí ti draci a vládci nemají takové příběhy rádi – takže ne každý je s příběhem spokojený – vyjma těch v hledišti, kteří tleskají a smějí se.
Abyste pochopili novináře, vše co je třeba si pamatovat, je to, že co pracují na uspokojení různých druhů publika – čtenářů a diváků.
Pokud je ale ten příběh o vás, nelze slíbit jakou roli dostanete nebo říci, jak ten příběh skončí. Aby jste to zjistili, je třeba zasednout v publiku.
-av-
Zdroj: Presentations - informace o technologiích a technikách efektivní komunikace