Čím může vedení firmy spolehlivě pohřbít jakýkoli inovační projekt? Špatnými otázkami, které bude klást inovačnímu týmu. V článku na serveru Harvard Business Review to alespoň tvrdí ředitel australské vzdělávací a poradenské společnosti 2nd Road Tony Golsby-Smith. Vedoucím představitelům společností proto radí vyhnout se třem otázkám:
1. Jaká je návratnost investice do projektu?
Tato otázka inovační tým děsí a nutí lhát. V počáteční fázi projektu ji nedokáží zodpovědět.
2. Můžete předložit obchodní scénář a položit jej tvrdými daty?
Tato otázka donutí inovační tým investovat energii špatným směrem – k číslům a tržním trendům místo k zákazníkům, dobrým nápadům a novým paradigmatům.
3. Plníte své dílčí cíle?
Milníky mají své místo v konstrukčních projektech, kdy víme, co stavíme. V rámci inovačních projektů však inovace brzdí.
Tony Golsby-Smith doporučuje jiné otázky, které na jedné straně odhalí vedení, co inovátorské týmy dělají, a na druhé straně umožní inovátorům, aby se cítili příjemně a dosahovali úspěchů.
1. Jaké měkké a tvrdé možnosti dokážete pro firmu vytvořit tím, co děláte?
2. Jaké hodnoty vytváříte pro podílníky?
3. Čemu se naučíte?
-kk-