- strategická důvěra (důvěra v podnikové cíle a postupy při jejich dosahování) - osobní důvěra (důvěra zaměstnanců k nadřízeným a naopak) - důvěra v organizaci jako takovou
Řízení podnikové důvěry může mít nejrůznější podoby. Obecně však představuje sumu křehkých mezilidských vztahů a je k němu proto příležitost každý den. Důležité je přitom to, že rychlost, kterou se důvěra může zničit je vždy větší než ta, kterou se důvěra buduje či získává zpět. Důvěryhodným vůdcem se vždy stane jen ten, kdo umí důvěryhodně mluvit a zároveň působit a jednat. Obnovit ztracenou důvěru může manažerům pomoci například těchto několik doporučení:
- Zjistěte hloubku a sílu ztracené důvěry. - Zjistěte, kde přesně nastal zlom a došlo k porušení důvěry (osobní i podnikové). - Zhodnoťte dopad ztráty důvěry na jednotlivé pracovníky, týmy a celou organizaci. - Přesně určete, co budete podnikat za účelem obnovení důvěry. - Dejte najevo svou snahu o nápravu. - Sledujte, jak vaše snaha postupuje a provádějte úpravy původního plánu. - Naučte se celý proces opakovat. Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu Zobrazit přehled článků ze zdroje The CEO Refresher