Každý den bojujeme s plněním termínů a položek na svých seznamech úkolů. Jak dosáhnout toho, abychom pracovali méně a zvládali více?
- Plánujte a určujte si priority. Seřaďte si své denní úkoly a přidělte jim určitý čas. Přestaňte neustále kontrolovat e-mail a vyvarujte se i dalších vyrušení, dokud nedokončíte úkol, který jste si vytyčili.
- Nepřetěžujte se. Při sestavování svého denního rozvrhu počítejte také s přestávkami, volným časem, časem potřebným pro projekty, které se protáhnou atd.
- Delegujte. Je-li možné, delegujte úkoly lidem kolem sebe. Naučte se důvěřovat schopnostem druhých.
- Soustřeďte se jen na jeden úkol najednou. Nenechte se rušit jinými věcmi. Věnujte veškerou svou energii a čas tomu, co právě děláte.
- Mějte správný postoj. Začnete-li den s úvahou, že nemůžete splnit vše, co máte, pravděpodobně to nesplníte. Místo toho si proto říkejte, že nesmíte otálet se zahájením určitého projektu a těšte se, že tomu věnujete maximální úsilí.
-kk-