V první řadě se připravte. Nikomu nejsou příjemné špatné zprávy tlumočené na veřejnosti, zejména šéfům. I když se bude jednat o šéfův špatný nápad, který se objeví v průběhu konverzace s ostatními nebo porady, měli byste se zdržet kritiky a ponechat si ji na vhodnější dobu.
Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je nabídnout se jako dobrovolník k provedení průzkumu k danému tématu. Pak už je třeba shromáždit dostatek důkazů, abyste mohli o celé záležitosti mluvit v klidu a rozumně. Na konfrontaci se připravte také emočně. Předvídejte, jak může šéf reagovat. Důležité je proto správné načasování.
Špatné zprávy vždy sdělujte v soukromí. Hlasová schránka, e-mail nebo instant messaging není v tomto případě dobou volbou. Buďte upřímní a přímí. Sdělte fakta, představte alternativní způsoby řešení a nabídněte doporučení.
Špatné zprávy nezlehčujte ani nezveličujte. Nebuďte melodramatičtí. Bude-li se melodramaticky chovat šéf, přejděte to. Jeho potřebu ventilování chápejte jako součást toho, jak se vyrovnává se špatnými situacemi.
-kk-