Pravidla chování pro moderátory: * Berte všechny účastníky vážně, nikoho neupřednostňujte ani neznevýhodňujte. * Dávejte pozor, aby i klidní a mlčenliví účastníci dostali příležitost říci svůj názor. * Mějte na mysli neustále cíl sezení a snažte se k cíli směřovat. * Převážně naslouchejte, sám mluvte zřídka. Nestavte do středu pozornosti sám sebe, nýbrž kompetence účastníků, téma a cíl. * Vizualizujte.
Kdo chce během sezení pracovat určitým postupem – například získat od účastníků návrhy řešení – měl by na své chování účastníky předem připravit a systematicky uvést. Odůvodněte proč máte vykonat určitý postup. Vysvětlete průběh tohoto postupu. Ujistěte se, že vás účastníci chápou.
Otázky, jež by si měl moderátor klást při přípravě moderace: * Jak pozdravím účastníky? * Jak představím cíl sezení? * Jak podpořím skupinu při hledání cíle? * Jak budu vizualizovat cíl, pravidla hry a pracovní otázky různými postupy? * Jak se rozloučím se skupinou? Zdroj: ManagerSeminare online - Magazím pro další vzdělávání manažerů. Zobrazit přehled článků ze zdroje ManagerSeminare online