Zde je několik vyzkoušených způsobů, jak navázat všechna důležitá spojení s personálem a zaměstnanci:
- Buďte na lince. V McDonaldu může ještě dnes každý zaměstnanec zavolat řediteli a ten se mu ozve do 24 hodin, pokud nemůže okamžitě zvednout telefon. Takovým přístupem oznamujete zaměstnancům, že vám na nich záleží.
- Mějte dveře otevřené. Přestože to může být ve vaší firmě fyzicky nemožné, mít směrnici „otevřených dveří“ je možné vždy. Otevřené dveře říkají: „Jsem tu pro vás“.
- Spusťte program ombudsman. Promyslete proces, jehož prostřednictvím mohou zaměstnanci ventilovat stížnosti nezaujaté straně.
- Udělejte si z kolegů přátele. Je to proto, že skuteční přátelé vám řeknou, že jste vykolejili a dají vám pravdivou zpětnou vazbu.
- Pracujte občas v „přední linii“. Obětujte občas trochu svého času zákazníkům a personálu, který je s nimi v každodenním styku. Vyhledávejte a rozvíjejte síť lidí, na které se budete moci spolehnout pro zpětnou vazbu a radu. Naslouchejte jim.
- Uvědomujte si svůj image. Ptejte se nejen: „Je mi příjemné být s tímto člověkem?“, ale také: „Je pro mé lidi příjemné být v mé blízkosti?“
- Buďte tam, kde to vře. Projděte se po provozu v době, kdy je opravdu rušno. Bude to pro vaše lidi velká morální injekce.
- Jděte příkladem. Vaši lidé ve vás vidí vzor. Díky tomu, že budete inspirující a pozitivní, získáte přátele, obdivovatele a loajální zaměstnance.
- Buďte konzistentní. Dobrý lídr je schopen být upřímný a spravedlivý.
-av-
Zdroj: Incentive Magazine - magazín zabývající se zaměstnaneckými výhodami a motivací.