Dříve nebo později nastane situace, kdy budete muset svým zaměstnancům sdělit určité špatné zprávy. Článek shrnuje několik rad, jak to udělat správně.
- Špatné zprávy sdělujte na začátku dne. Sdílení špatných zpráv na konci pracovní doby může zanechat zaměstnance v šoku a obavách, vyvolat více otázek než odpovědí. Mluvte s nimi proto raději ráno, aby měli dostatek času novinky přijmout a přijít za vámi s případnými otázkami.
- Špatné zprávy sdílejte s celým týmem najednou. Ujistíte se tak, že všichni zaměstnanci uslyší stejná slova a snížíte riziko šíření fám. Dejte najevo, že vaše dveře jsou otevřené, budou-li mít otázky, obavy nebo připomínky.
- Mluvte upřímně a jednoduše. Ať už je vaše špatná zpráva jakákoli, sami můžete cítit úzkost a bojovat s nepříjemnými emocemi. V takovém případě buďte raději upřímní a neskrývejte se za žargon a módní slova.
- Mějte plán. Sdělte zaměstnancům, kam se vaše společnost momentálně ubírá. Každý bude chtít vědět, jak může přispět k tomu, aby změny proběhly co nejlépe. Zapojte zaměstnance do svého plánu a udržujte informovanost.
Bez ohledu na podstatu vašeho problému vám bude většina zaměstnanců chtít pomoci.
-kk-