Kdy můžete věřit intuici?
Obecně platí, že svým pocitům můžeme věřit, pokud se opírají o zkušenosti získané okamžitou zpětnou vazbou ve stejných nebo téměř stejných situacích. Když jste ale v situaci, jejíž vývoj nelze předvídat, intuice by měla jít stranou.
Nemůžete například předem přesně vědět, jak lidé budou reagovat na vaši novou značku nebo zda jste vybrali skutečně toho správného zaměstnance.
Zatímco například účetní nebo piloti mohou své intuici věřit a rozhodovat se rychle podle svých pocitů, marketéři, psychologové nebo náboráři si to nemohou dovolit. Potřebují zapojit data a rozum.
Hledejte správný poměr
Stejně jako nemůžeme vždy věřit intuici, nemůžeme stoprocentně spoléhat ani na rozum. Většinou totiž nemáme k dispozici dostataečně vyčerpávající a přesné informace, abychom se mohli zcela správně rozhodnout.
Nemůžeme tedy přesně usuzovat, jak se bude situace dále vyvíjet, pokud se rozhodneme něco udělat, nebo naopak neudělat. Důležité je vědět, že rozhodování na základě intuice a pocitů i rozumu a dat má svá omezení, a hledat správnou kombinaci obojího.
Jaká je podle vás ta správná kombinace?
-kk-