Interní komunikace pro začátečníky

Moderní technologie nám umožňují větší míru propojení s ostatními než kdykoli dříve. Svět se zmenšil. O to více je však překvapivé, že rozšířit určitou myšlenku uvnitř firmy může být stále velmi složité.

Ať už je to nová firemní politika nebo nová akce po práci, někdy se to k lidem prostě nedostane. Jak je to možné?

Chcete-li úspěšně šířit sdělení firmou, musíte si být vědomi toho, v jakém množství, v jaké formě a na jakém místě jednotlivá sdělení komunikovat.

Jednoduše řečeno musí vaše zprávy být ve správný čas na správném místě, v lákavé formě a samozřejmě také v množství, které lidé dokáží přijmout.

Ilustrační snímek

Množství informací

Pokud je informací příliš mnoho, lidé celé sdělení číst nebudou. A tomu, co si skutečně přečtou, budou věnovat méně pozornosti. Proto popřemýšlejte o tom, co vaše kolegy zajímá a pak jim poskytněte informace ve stravitelných soustech. Pokud dané téma dotyčné skutečně zajímá, je daleko pravděpodobnější, že si  vaši informaci přečtou.

Web businesscollective.com popisuje, jak skoro všechny zaměstnance jisté společnosti zajímaly aktuální projekty. Existovala databáze, kde byly všechny takové informace. Každé 2 týdny byly proto vybrány 2 aktuální projekty a byly publikovány i se základními informacemi ve firemním zpravodaji. Výsledek? Zaměstnanci byli informováni, ale nebyli zahlceni.

Forma a umístění sdělení

Pokud mají vaši lidé snadno vstřebat informace, které s nimi sdílíte, musíte je podat strukturovaně, krátce a stručně. Abyste upoutali pozornost, je dobré použít velké obrázky a barevné nadpisy. Lidé nemusí všechno jen číst, proto když můžete, použijte něco vizuálního.

Kam umístíte své sdělení? Nástěnky s novinkami jsou často přehlíženy. Také e-maily se snadno ignorují. Pro velká oznámení jsou proto dobrá celofiremní setkání. Informací na nich však musí být předáno co nejméně, jinak budou zaměstnanci otráveni.

-jk-

Zdroj: BusinessCollective - americký web pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessCollective