V kritických obdobích všichni potřebujeme inspiraci, vyjasnění své situace a soustředění na správné věci – to vše nám může poskytnout sdílená vize. Vytváření oddanosti vůči vizi je úkolem vůdce, ať už se jedná o vizi pracovního týmu, firemního oddělení nebo celé organizace. Vůdce musí tuto vizi nejen mít, ale také o ní umět komunikovat.
- Příběhy. Dobrý příběh uvádí vizi v život. Vyprávění příběhů vytváří důvěru a připomíná, co daná vize zahrnuje. Pro zaměstnance je navíc jednodušší opakovat příběh než firemní programové prohlášení.
- Stručná řeč. Vůdce by měl umět předávat vizi jasnou a stručnou komunikací. Buďte připraveni představit svou vizi při cestě výtahem, setkání v jídelně, návštěvě oddělení zákaznických služeb nebo cestě k autu na parkovišti.
- Více médií. Čím více komunikačních kanálů využijete, tím větší máte šanci, že vytvoříte organizaci, která se ztotožní s danou vizí. Využijte veškeré kanály, které udrží vaše sdělení v oběhu.
- Individuální komunikace. Vyzvěte zaměstnance, aby spolu o vizi mluvili. Osobní kontakty jsou dobrou příležitostí pro předávání informací, získávání zpětné vazby, budování podpory a vytváření energie ve spojitosti s vizí.
- Ovládnutí davu. Určete klíčové hráče, komunikátory, podílníky a podporovatele napříč celou organizací, kteří budou motivovat ostatní, aby vaši vizi reflektovali a angažovali se v ní.
- Externí komunikace. Komunikujte s externími zákazníky, partnery a prodejci prostřednictvím PR kampaní, katalogů, oznámení a jiných sdělení.
- Vytváření vzpomínek. Vytvářejte metafory, slovní obraty a slogany, a hledejte kreativní cesty, jak je využít. Napište tématickou píseň nebo zapamatovatelné motto.
- Pokrok. Použijte vizuální pomůcky a aktualizace, abyste udrželi informovanost o postupu směrem k vaší vizi.
- Podpora. To, o čem mluvíte, nezapomeňte podložit skutky. Pokud lidé uslyší jednu věc a uvidí jinou, ztratíte jejich důvěru, a svou vizi neprosadíte.
-kk-