Každá prezentace má dva důležité slidy, jejichž kvalita je stěžejní pro celkový dojem. Je to, jak jinak, slide první a slide poslední. I když neexistuje žádný jednotný recept, my se dnes zaměříme na závěrečné slidy. Můžete svému publiku ukázat něco vtipného a rozesmát jej, můžete skončit nějakým citátem nebo radou – cokoliv co rezonuje s poselstvím a myšlenkou vaší prezentace, radí web presentationmagazine.com Dobrá prezentace by měla mít pevnou strukturu a informace. Celý příběh by měl po celou dobu vaší řeči plynout hladce a přirozeně. Závěrečným slidem vše uzavřete.
Jaký závěr zvolit?
Závěrečných slidů je mnoho druhů, každý vhodný pro jinou příležitost. Když jste mluvili před velkým publikem, obvykle svou prezentaci ukončujete hned dvakrát. Po prvním ukončení následují otázky publika – a po jejich dobu je dobré zobrazit shrnutí toho, co jste v přednášce řekli. Po otázkách a odpovědích je čas na slide skutečně závěrečný.
Kontaktní informace
Vaše jméno je důležité a mělo by být vidět, koneckonců jeho opakování publiku pomůže si vás zapamatovat. Možná o vás chtějí zjistit více a možná vás budou chtít i kontaktovat, proto na slidu mějte i své kontaktní údaje. Mnoho návštěvníků konferencí používá Twitter, a proto vám odkaz na váš účet může přinést prudký nárůst počtu fanoušků.
Firma
Poslední slide je také skvělou příležitostí pro zvýraznění vaší firmy. Umístěte na něj název nebo logo. Jste tváří vaší firmy a publikum určitě zajímá, kde jste získali své vědomosti a vhled do problematiky.
Odkaz na prezentaci
Pokud jste své slidy nahráli na web, poskytněte zájemcům link. Některé weby umožňují vytvořit si dobře zapamatovatelnou URL.
Výzva k akci
Vyjádřete jasně, co chcete aby vaše publikum udělalo. Mají si zapamatovat citát? Mají vám zaslat e-mailem svůj názor nebo se s vámi spojit na Twitteru? Mějte na slidu jednoznačnou instrukci.
Poděkování
Ukažte jména těch, kteří se na vaší práci podíleli a poděkujte jim za jejich příspěvek. Také nezapomeňte poděkovat publiku.
-jk-