Sympatie mezi lidmi jsou základem pro úspěch celého pracoviště. Konflikt mezi lidmi vede ke snížení produktivity, proto je třeba se přizpůsobit různým typům lidí a podobným situacím zabránit.
Existuje 5 způsobů, jak jednat s různými druhy lidí:
- Poskytujte zpětnou vazbu ve správné formě. Lidé na kritiku reagují špatně, i když přijde od člověka, kterého si váží. Proto začněte pozitivně, potom sdělte to, co by se člověka mohlo dotknout, a rozhovor ukončete opět něčím pozitivním.
- Zjistěte, jaký způsob práce preferují. Pokud víte, že kolega má neustálou snahu mít prázdnou e-mailovou schránku, nebude e-mail zřejmě tím správným komunikačním nástrojem. Udělejte maximum pro to, abyste nenarušovali produktivitu dotyčného člověka. Tento druh přizpůsobení z vás udělá týmového hráče, který ostatní respektuje.
- Bitvy dobře vybírejte. Každý konflikt na pracovišti obnáší náklady v podobě snížené produktivity a zpoždění práce. Proto dobře zvažte, zda je opravdu nutné danou věc řešit, i když máte pravdu. Vztahy jsou často důležitější než důkaz, že vy sami jste kompetentní.
- Uvědomte si, že jste součástí týmu. I když má na pracovišti každý jiné názory a jinou povahu, všichni pracují na stejných cílech.
- Respektujte znalosti a dovednosti druhých. Většina lidí chce být vyslyšena a oceněna. Proto respektujte, když mají kolegové znalosti, které vy sami nemáte. Nikdo přece nemůžeme znát všechno, tím lepší je pak mít okolo sebe lidi, kteří vaše mezery vyplní. Pokud je navíc požádáte o názor, ocení to a vy se přitom dozvíte něco navíc.
Práce s různými povahami není snadná, ale je nezbytná. Nemůžete je změnit, ale můžete maximalizovat svoje šance, že v jejich společnosti uspějete.
-th-