Máte nápad, který by podle vás mohl přinést pozitivní změnu vaší práci, ale nejste si jisti tím, jak jej prosadit u nadřízených? Pak budete potřebovat dvě věci – disciplínu a umění přesvědčit. Jak se k tomu postavit, radí ve svém blogu na stránkách cbsnews.com americký konzultant, kouč a spíkr v oblasti leadershipu John Baldoni.
Disciplínou se rozumí zodpovězení dvou základních otázek:
1. Doplňuje váš nápad strategické směřování firmy?
Při prodeji myšlenky směrem nahoru budete potřebovat silný obchodní scénář.
2. Máte potřebné zdroje k realizaci vašeho nápadu?
Předem zvažte, zda vám firma může nabídnout potřebný čas a lidskou sílu.
Pak přichází na řadu umění přesvědčit. To vyžaduje trpělivost a zodpovězení dalších dvou otázek:
1. Posiluje váš nápad firemní hodnoty?
Při formulace svých argumentů vycházejte z toho, zda váš nápad usnadní týmovou spolupráci, zlepší zákaznický servis apod.
2. Pomůže to k lepšímu obrazu vašeho šéfa?
Podaří-li s vám najít cestu, jak vylepšit obraz vašeho šéfa a týmu, vaše myšlenka bude mít větší naději na uskutečnění.
-kk-