I když je to těžké, nespokojte se s horším než skvělým uchazečem. Je pravda, že nedostatek zaměstnanců může zpomalit váš byznys, ale jeden špatný pracovník je horší a dražší než tři chybějící. Takový pracovník z vás bude vysávat energii a připravovat vás o čas. Druhá rada je dobře seznámit nové zaměstnance se zbytkem firmy hned po jejich nástupu.
2. Výhody nejsou všechno
Nedávejte zaměstnancům pouze bonbony. Možná je to populární, ale nestačí to. Je to zkrátka očekáváno, je to bráno jako standard. Stejně tak i páteční pivo, nebo lekce týdenní lekce jógy. Pro motivaci je ale mnohem důležitější jak jsou oceňovány přínosy a úspěchy zaměstnanců, také je důležité jestli někdo naslouchá jejich návrhům a zabývá se jejich nápady.
3. Setkávejte se se svými zaměstnanci
Michael Bird je zastáncem MBWA (managing by wandering around – řízení pracovníků skrze jejich navštěvování). Nějakou dobu dokonce ani neměl svou vlastní kancelář. A dokonce ještě dnes svou kancelář sdílí s finančním ředitelem. Když obchází celou firmu, je tak daleko snazší pro kohokoliv ze zaměstnanců svého šéfa oslovit. Michael Bird dokonce používal krokoměr, protože si stanovil cíl udělat na půdě firmy každý den 10 000 kroků.
4. Cíle stanovujte společně
Jistě, některé cíle, především finanční a produktové, jsou vyžadovány investory, a proto musí být stanoveny shora. Tam, kde je to jen trochu možné, však stanovujte cíle spolu s týmem. Díky tomu budou cíle dosažitelné – nebudou nemožně obtížné, přitom ale jejich dosažení bude vyžadovat jisté úsilí.