Chcete, aby váš obchodní tým fungoval co nejefektivněji? Pak začněte tím, že své obchodníky nebudete zavalovat papírováním. Každý formulář, který musejí vyplňovat, by měl vést přímo k uzavření obchodu. Prověřte zejména papíry z ostatních oddělení a chraňte čas svých svěřenců.
Zadruhé omezte zbytečné porady. Pamatujte si, že jediný důvod k poradě obchodního týmu je zvýšení prodeje. Každá porada by měla mít svůj strategický záměr a jasná daná měřítka úspěchu. Např.: "Smyslem porady je naučit obchodníky, jak prodávat produkt X. Za úspěch budeme považovat, když 80 % obchodníků dosáhne své kvóty do 30 dnů od porady."
Nikomu nenadržujte, nechcete-li demoralizovat celý tým. Nepodceňujte sílu morálky a zacházejte se svými lidmi spravedlivě. Dodržujte své slovo a nezapomínejte pochválit. Dávejte si také pozor na příliš časté změny prodejního procesu. Obchodníci potřebují čas, aby si na změny zvykli. Budou-li to však z jejich pohledu časté a nesmyslné změny, brzy podlehnou frustraci a nižší objem prodeje na sebe nenechá dlouho čekat.
-kk-