Tento přehled přinesl blog Briana Tracyho.
Následující kroky připravujte z pozice manažera společně s dotyčným pracovníkem a jednotlivé body projděte, definujte a nastavte v kooperaci s ním. Musí se jednat o plán, na kterém se pracovník podílí a se kterým souhlasí, jinak se šance na úspěšné plnění plánu výrazně snižují.
Krok 1: Identifikace silných stránek dotyčného pracovníka
V prvé řadě je nutné definovat, jaké jsou silné stránky daného zaměstnance. V čem vyniká, co je jeho expertiza, na co může být hrdý? Odpovědi na tyto otázky vám pomohou pochopit situaci, v jaké se pracovník nachází, i dovednosti, které může ke svému rozvoji využít.
Krok 2: Přehled oblastí, které vyžadují vylepšení
Sepište naopak seznam slabých stránek nebo oblastí, které by potřebovaly vylepšit. Na ty se potom budete při sestavování plánu osobního rozvoje zaměřovat.
Krok 3: Přehled konkrétních akčních kroků vedoucích ke zlepšení
Následuje soupis akčních a konkrétních kroků, které ke zlepšení situace povedou. Naplánujte tyto rozvojové aktivity bod po bodu a zcela specificky.
Krok 4: Definice ukazatelů a měřitelných parametrů úspěchu
Definujte, jak vypadá kýžený stav, a to pomocí měřitelných a konkrétních ukazatelů. Jedině tak budete vědět, jestli jste dosáhli vytyčených cílů.
Krok 5: Definice časového rámce celého procesu
Určete časovou osu všech kroků a určete realistický kalendář daného plánu. Naplánujte si i konkrétní termíny, kdy budete průběžně kontrolovat postup.
Krok 6: Postupování podle plánu a monitoring
Postupujte podle plánu, podnikejte plánované kroky a také průběžně svůj postup kontrolujte. Monitorujte situaci a vyhodnocujete, jestli se od plánované osnovy výrazně nevychylujete, a případně plán upravte.
-mm-