Jak připravit účastníky na online mítink

Úspěšný online mítink vyžaduje náležitou přípravu všech účastníků, nejen jejich vedoucích a facilitátorů. Bez přípravy a aktivního zapojení účastníků totiž nemá vedoucí koho vést a facilitátor co facilitovat. Pět kroků k zajištění přípravy účastníků online mítinků přinesl server management-issues.com.

1. Rozešlete agendu se všemi informacemi

Účastníci potřebují vědět více než jen čas zahájení mítinku a přihlašovací údaje. Znamená to specifikovat účel a předpokládané výstupy mítinku. Účastníci by také měli vědět, jaké materiály si mají připravit, k jakým tématům se mají vyjádřit a co konkrétně se od nich v rámci mítinku očekává.-

2. Mítink otevřete shrnutím očekávání

Hned na začátku byste měli účastníky přesvědčit, že čas strávený na mítinku nebude zároveň ztracený. Připravte si úvodní řeč, která formuluje očekávání a shrne role účastníků.

3. Umožněte účastníkům seznámení se zvolenou komunikační platformou

Nepředpokládejte, že účastníci umějí automaticky ovládat zvolenou platformu. Než začnete s ostrým provozem, projděte s nimi, jak ovládat chat a další interaktivní nástroje typu zvedání ruky pro vznesení dotazu.

4. Zajistěte odpovědnost všech účastníků

Účastníci by měli vědět, že od nich očekáváte plnou pozornost a zapojení do diskuse. Pokud se někdo dlouho neozývá, vyzvěte jej k zapojení otázkou.

5. Nechte každého účastníka, aby chvíli mítink vedl

Účastník, který má být zároveň vedoucím, musí být připraven a navíc získá zdravý respekt vůči funkci vedoucího porady.

-kk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues