Zatímco extroverti aktivně vyvolávají diskuse o problémech, introverti hledají klidné a tiché místo, kde by o nich mohli sami přemýšlet. To však neznamená, že nedokáží přijít s řešeními – jen od svých manažerů potřebují správný přístup. Pět ověřených best practices pro řízení introvertů shrnul server Entrepreneur.com.
Nenuťte introverty k okamžitým rozhodnutím
Introverti potřebují čas, aby se připravili na věci, o kterých budete diskutovat. Ideální je dát jim předem agendu, aby se mohli plně zapojit do diskuse. Pokud to není možné, dejte jim čas po skončení diskuse, aby se mohli zamyslet nad dalšími možnostmi a přijít za vámi s návrhy řešení.
Zajistěte klidné pracovní prostředí
Příliš mnoho podnětů okolo introverty ruší více než ostatní. Pokud tedy nemohou pracovat na klidném místě celou dobu, zajistěte jim alespoň dílčí prostor, kde mohou přemýšlet bez silných zvukových a vizuálních vyrušení. Nechte je pracovat samostatně.
Pořádejte porady před obědem
Introverti mají většinou nejvíce energie dopoledne, kdy ještě nejsou zahlceni různými externími podněty. Využijte toho při pořádání porad.
Nechte introverty mluvit
Aktivně je vyzývejte, aby vyjádřili své názory a neskákejte jim do řeči. Když bude chvíli ticho, nevadí. Zajistěte, aby nezačali mluvit extroverti.
Komunikujte soukromě
Neočekávejte od introvertů, že budou spontánně vystupovat se svými nápady před větším počtem lidí. Vsaďte na rozhovory mezi čtyřma očima. Mají-li vystoupit na poradě, předem je o tom informujte.
-kk-