Jak vést zaměstnance během jeho osobní krize

Ilustrační snímek

Ať už máte pod svou supervizí pět nebo padesát zaměstnanců, musíte vždy počítat s možností, že právě někdo ve vašem týmu prochází krizí. Jak se s tím vypořádáte? Dokážete podat pomocnou ruku a zároveň zachovat profesionální vztah? Tuto problematiku řešil server The Daily Muse a zde je několik tipů, jak se v takové situaci zachovat:

1. Nezapomeňte, že jste nadřízený, ne přítel

Tato fáze je upřímně asi ta nejtěžší. Je jasné, že pokud máte srdce na správném místě, tak chcete zaměstnanci pomoci navrátit mu osobní rovnováhu. Uvědomte si však, že vy tu nejste od toho, abyste byli 24/7 k dispozici jako osobní terapeut nebo blízký přítel. Dejte najevo, že se vám kolega může svěřit. Chybou by však bylo poskytnout své osobní telefonní číslo s nabídkou neomezené pomoci na telefonu. Zvládali byste pak udržovat vztah v čistě pracovní rovině, kde osobní záležitosti jdou stranou?

2. Vytvořte společně časový plán

Příčinou osobních krizí může být často těžké onemocnění někoho blízkého. V určité fázi prostě člověk potřebuje pouze čas, aby se s takovou situací vyrovnal. V takovém případě je vhodné si se zaměstnancem nastavit časový harmonogram. Určete společně dny, kdy bude mít umožněno odcházet dříve ze zaměstnání nebo bude mít volno úplně. Seznamte také ostatní členy týmu s (nekonkrétní) krizí jejich kolegy a požádejte je o shovívavost a přijetí zodpovědnosti také za část jeho práce.

3. Kontrolujte situaci

Jedná se o drobné, avšak velmi nápomocné gesto. Příležitostně se zastavte u zaměstnancova stolu nebo mu pošlete krátkou zprávu s dotazem na vývoj jeho osobní situace. Podpora ze strany zaměstnavatele mu pomůže se s problémy lépe vyrovnávat a dodá mu více síly vrátit se poté zpět do zajetých kolejí.

-bn-

Zdroj: The Muse - americký web s tipy pro rozvoj kariéry a dlouhodobý profesionální růst
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Muse