Podpora duševního zdraví pracovníků
Podle serveru Open Forum je teď více než kdy jindy nutné akcentovat podporu duševního zdraví na vašem pracovišti. Otevřeně se svými podřízenými o duševním zdraví komunikujte a naučte je se o sebe v tomto ohledu dobře starat. Buďte shovívaví k jejich potřebám, doporučte jim, jak postupovat, když jim připadá, že je toho na ně moc, a vybudujte bezpečné a otevřené prostředí, kde se nebudou pracovníci bát přiznat, že něco nezvládají a že potřebují pomoc.
Transparentnost a otevřená komunikace
Teď není čas na mlžení, zatajování informací a chození okolo horké kaše. I když nemusí být situace růžová, svěřte se s tím svým podřízeným. Buďte transparentní a říkejte věci tak, jak jsou. I špatné, ale pravdivé zprávy jsou pro zaměstnance lepší, než nejistota pramenící z vědomí, že jim management něco zatajuje, že nemají všechny informace a že nemůžou věřit tomu, co jim vedení říká.
Nastavení plánů a strategií pro různé krizové scénáře
Ke snížení nejistoty mezi pracovníky je dobré připravit strategie pro různé scénáře, které by mohly nastat, a s těmito plány zaměstnance i důkladně seznámit. Pracovníci tak nebudou mít pocit, že nevědí, co je čeká, a budou se moci psychicky i jinak připravit na různé varianty budoucího vývoje.
Komunikace, komunikace a ještě jednou komunikace
Stejně jako v jakékoliv jiné krizi je i v současné situace důležitá především otevřená a hlavně dostatečná komunikace. Nejen ze strany firmy vůči zaměstnancům, ale ze strany zaměstnanců směrem k firmě. Manažeři by měli více než kdy jindy věnovat pozornost individuálním bilančním setkáním se svými podřízenými, měli by jim naslouchat a raději komunikaci přehánět, než ji podceňovat.
-mm-