Jak zvládnout více věcí?

Ilustrační snímek

Odkládání povinností činilo řadě lidí problémy již v minulosti, v dnešní době internetu a sociálních sítí je to však ještě obtížnější. Jak tedy úspěšně bojovat s odkládáním a zvládnout více věcí než obvykle? Držte se stejných pravidel, která platila již před internetem.

Nesnažte se být perfektní

Když budete trvat na tom, aby každý detail vaší činnosti byl dokonalý, nikdy nedotáhnete věci do konce, alespoň ne včas. Raději se držte pravidla 80/20: 80 % výsledků dosahujete s vynaložením 20% úsilí. Zbývajících 20 % výsledků, jimž věnujete 80 % svého úsilí, je nepodstatných.

Stanovujte si vlastní termíny

Většina lidí dobře ví, že práce jde nejrychleji od ruky, když se blíží termín. Rozdělujte si proto velké úkoly do menších částí, které snadněji zvládnete, a určujte si své vlastní termíny pro jednotlivé úkoly.

Držte se svého přirozeného rytmu

Prioritním úkolům se věnujte v době, kdy máte nejvíce energie a síly. Pro každého to nemusí být hned ráno po příchodu do kanceláře. Když se nemůžete hnout z místa, změňte na chvíli prostředí, například si zajděte na kávu.

Zpracujte si časový audit

Chcete-li jasně vidět, jak trávíte svou pracovní dobu, zapisujte si, co všechno děláte a jak dlouho vám to trvá. Když to uvidíte černé na bílém, vaše rezervy vám budou hned jasnější.

-kk-

Zdroj: Mashable - server věnovaný sociálním a digitálním médiím
Zobrazit přehled článků ze zdroje Mashable