Článek na toto téma, zveřejněný na webu obchodní školy INSEAD, je založen na názorech manažerů z mnoha různých odvětví. Pokud má vaše společnost pokračovat ve své digitální cestě, musíte zohlednit stávající schopnosti a role vašich lidí, firemní struktury a procesy, ale také kulturní aspekty. Digitalizaci je třeba vnímat jako dlouhodobou investici.
Kulturní aspekty: Myšlenkový posun
Digitalizace obvykle nebývá jednorázovou transformací. Její začátek a konec nejsou úplně jasně dané. Proto je lepší digitalizaci vnímat jako cestu. Buďte otevřeni experimentování a rozšiřujte know-how vaší firmy. Začněte co nejdříve a pokračujte v posilování digitálních kompetencí.
Vaše firma potřebuje nahromadit hodně znalostí, aby dokázala nacházet hodnotu v nových informacích, které pak také bude umět použít pro zlepšení obchodních výsledků. Proto je pro úspěšnou digitalizaci nezbytné nejprve mít znalosti.
Udržujte schopnosti a znalosti zaměstnanců, nechte je se rozvíjet. Digitalizace není jen o pouhopouhém nákupu nebo vyvinutí nové technologie.
Nikdy není příliš brzy
Jedna společnost, která se velmi usilovně zaměřila na výrobu elektronických knih, s nimi zpočátku nedosáhla komerčního úspěchu. Byl to však pro ni neocenitelný proces, kdy se mnoho naučila. A když začaly být elektronické knihy velkým tématem, už byla dobře připravena.
Nezapomeňte také, že musíte porozumět potenciálu, který mají nová technologická řešení pro zákaznickou zkušenost klientů.
-jk-