Sepsání ano. Ale tak, aby tomu každý rozuměl.
Podle Addicted2Success.com manažeři svým podřízeným často týmové cíle představí formou složité tabulky, kde je v rohu napsané cílové číslo (obrat, zisk, počet klientů, procentuální nárůst atd.), kterého má tým dosáhnout. Z takové prezentace si podřízení většinou moc nevezmou a maximálně jim hlavou proběhne, že mají co dělat, aby tohoto čísla dosáhli. Prezentujte cíle srozumitelně. Pomocí slov, kterým podřízení rozumí. Neukazujte jenom tabulku, ale vysvětlete, jaké cíle vlastně jsou, proč jsou takové, jaké jsou, a jak se k nim vlastně tým může dostat. A na přípravě cílů se svými podřízenými vždy spolupracujte.
Definujte pro jednotlivé pracovníky, jak oni sami mohou přispět.
Vždy, když prezentujete plánované cíle celého týmu, musíte dodat ještě „B“. A toto „B“ je individuální plán pro každého člena týmu, jak on k tomuto cíli může přispět. Každý z vašich podřízených má unikátní dovednosti, přednosti i styl práce. Využijte tyto silné stránky jednotlivých pracovníků tak, aby každý z nich maximálně přispěl k výsledkům celého týmu. A ujistěte se, každý přesně ví, co má dělat a co se od něj očekává.
Ujistěte se, že každý má vše potřebné k tomu, aby se mohl na dosažení cílů podílet.
Cíle a ambice jsou jedna věc. Realita je však věc druhá. A mezi těmito dvěma světy bývá často hluboká propast. Z pozice manažera je tedy nutné se ujistit, že každý pracovník skutečně má vše, co ke své práci a k dosažení svého cíle potřebuje – vybavení, znalosti, čas, kapacitu a motivaci.
Prodejte svým podřízeným vizi úspěchu.
Pouze cíle odprezentovat a dále se o své podřízené nezajímat vám jako manažerovi rozhodně úspěch nepřinese. Pro týmový plán musíte své podřízené totiž i nadchnout. A to tak, že jim „prodáte“ vizi úspěchu. Popište svým podřízeným, jaké benefity jim budou plynout z toho, když cílů dosáhnout, a popište jim vysněnou vizi, ke které mohou vzhlížet, až budou přispívat svojí částí k úspěchu celého týmu.
-mm-