Existuje množství rad a pouček o tom, jak se stát skvělými lídry a dobře vést svůj tým. Způsobů, kterým se vyhnout, abyste nepodkopali své postavení a respekt svého týmu, je naštěstí už o něco méně. Tomuto tématu se nedávno věnoval server Forbes.com v článku s názvem „8 způsobů, jak se znemožnit jako lídr“. Co tedy nedělat?
Nenarušte důvěru svého týmu
Nikdy svým podřízeným nelžete a ani neslibujte nic, co nemůžete splnit. Důvěra týmu k vám je velmi křehké pouto, které snadno takovým jednáním narušíte.
Nebuďte sobci
Výkon týmu, není jen vaším přínosem, ale výsledkem každého člena. Sobecké opěvování vlastní slávy jen zpomalí další pokroky. Nezapomeňte své zaměstnance řádně ocenit a udělejte vše proto, aby si v nesnázích uměli napomoci sami.
Nedávejte zmatené úkoly
Přeskakování z jedné aktivity na druhou a nejasná představa o dalším postupu může jen ztížit práci každému v týmu. Promyslete jasně své strategické cíle a určete potřebné kroky k jejich dosažení. Chápe váš tým, co má v následujících dnech, týdnech a měsících dělat?
Nebuďte nepřátelští
Usnadněte svému týmu komunikaci s vámi. Buďte otevření ke všem a všemu a nenechte je vytvořit si špatný dojem. Chcete přeci, aby společné úkoly i problémy projednávali právě s vámi.
Nestanovujte nereálné cíle
Mít vizi je nutnou podmínkou k plnění cílů. Musí být nicméně zcela reálná a ne jen vaší utkvělou představou. Sledujte výkony svého týmu krok za krokem spolu s metrikami, abyste včas přijali opatření a zjednali nápravu.
Nepotlačujte kreativitu a nadšení týmu
Chcete-li, aby váš tým sám překonával hranice a rozvíjel tvořivost v plnění úkolů, ukažte mu svou vlastní energii a vášeň pro práci. Pokud vaše myšlení nebude pružné a kreativní, potlačíte tak nadšení i inovativní myšlení svých pracovníků.
Nezapomeňte myslet o krok napřed
Nedělejte jen to, co je třeba teď, ale myslete strategicky dopředu a pomozte i svému týmu rozluštit budoucí kroky plánu. Nechcete přeci hrát jen dámu namísto šachů?
Není to jen o tom, co říkáte
Nemyslete pouze na sebe a to, co svým kolegům a podřízeným sdělujete, ale zejména na to, jaký dojem v nich vyvoláváte. Komunikaci můžete také účinně personifikovat směrem ke každému individuálnímu členovi týmu. Pocity, které zanecháte, přetrvají déle spíš než vlastní informace, které předáváte.
A jak vedete svůj tým vy?
-bn-