Vyhněte se rutině
Podle Harvard Business Review je jednou z věcí, která činí leadership zajímavým, neustálá změna prostředí a nutnost neustále být kreativní. Po určité době však někteří manažeři padají do rutiny, nezajímají se o nové trendy a přestávají přecházet hranice své komfortní zóny. Za každou cenu se vyhněte rutině. Komunikujte se svým týmem a hledejte nové iniciativy. Pokud něco nejde, zkoušejte jiné možnosti a nové postupy.
Najděte si to, co vás baví
Každá práce má svá pro i proti. A proto je nutné, aby si každý pracovník (i manažer) našel na své práci něco, co ho baví. Věnujte se s týmem aktivitám, které vás naplňují, zajímejte se o své podřízené a nenechte administrativu nebo rutinu, aby vás ubíjela. A pokud bude vaše práce bavit vás samotné, projeví se to i na vašem týmu, který tak bude více motivovaný a pozitivní.
Pronikněte do tajů mezilidské komunikace
Způsob, jak si zpříjemnit komunikaci se svými podřízenými, je chápat leadership jako jakousi hru, ve které můžete zkoušet různé postupy komunikace a manažerské triky. Internet a odborná literatura se hemží poznatky o neverbální komunikaci, o tónu hlasu, o intonaci a o celkovém způsobu, jak vést hovor. Zkoušejte tyto poznatky používat v praxi a postupně vytříbíte to, jak na lidi působíte obecně.
-mm-