Tyto tipy uveřejnil server BusinessMatters Magazine.
Zjistěte, co za poklesem produktivity stojí
V prvé řadě musíte zjistit příčinu tohoto poklesu. To možná zní jednoduše. Vy ale musíte jít pod povrch a zjistit skutečné jádro celého problému. Je to větší absence vašich podřízených? Nebo to jsou třeba nevhodné nástroje, změna v komunikačních procesech nebo externí důvody, které nelze ovlivnit?
Seznamte své podřízené se svými zjištěními a pobavte se o nich
Nesnažte se celou situaci vyhodnotit a vyřešit sami. Promluvte si o svých zjištěních se členy svého týmu a nechte je se vyjádřit k tomu, kde si myslí, že je problém. Třeba vás překvapí nějakou informací, kterou jste si neuvědomili nebo jste o ní nevěděli a která vám v řešení problému pomůže.
Definujte si spolu s podřízenými akční plán do budoucna
Na řadě teď je říct si, co změníte, aby se produktivita týmu opět zvýšila. Ať už je problém interního rázu nebo se jedná o externí vlivy, které nelze ovlivnit, vždy musíte najít způsob, jak se dané situaci přizpůsobit a případně změnit svůj styl práce tak, aby se produktivita znovu dostala do zelených čísel.
Motivujte své podřízené pozitivně
Nesnažte se své podřízené zastrašovat. Ani nijak děsit následky, které by nastaly, kdyby produktivita klesla. Pozitivní motivace funguje vždy nejlépe. Pokuste se tedy jako tým najít schůdné řešení a nastavit si další kroky tak, aby byli pracovníci skutečně motivováni k tomu s problémem něco udělat.
Monitorujte průběh akčního plánu
V následujících dnech, týdnech a měsících monitorujte průběh společného nápravného akčního plánu. Zjišťujte, jestli se vám proces nápravy daří, a pokud ne, neváhejte jej poupravit.
-mm-