Na věci, o kterých musí být dobrý lídr přesvědčen a aktivně je uplatňovat při řízení svých lidí, se v nedávném článku na síti LinkedIn zaměřil americký expert na emoční inteligenci Travis Bradberry.
Všichni zaměstnanci nejsou stejní
Dobrý lídr ví, že nemá smysl snažit se rozvíjet a motivovat všechny stejně. Přistupuje ke svým lidem jako k jednotlivcům, kteří mají odlišné názory, motivace a styly učení. Za cestu k úspěchu považuje diverzitu, nikoli uniformitu.
Podřízení nejsou děti
Nepotřebují neustálý dohled. Dobrý lídr chápe své podřízené jako rovnocenné partnery, kteří se umějí sami rozhodovat. Do procesu jejich práce vstupuje jen tehdy, když je to naprosto nezbytné.
Práce může být zábava
Dobrý lídr má rád svou práci a snaží se zajistit ostatním totéž. Přiděluje úkoly podle silných stránek a zájmů svých lidí. Motivuje zpětnou vazbou. Společně pak oslavují úspěchy.
Motivace není věcí výhrůžek a strachu
Když se lidé bojí nespokojenosti svého šéfa a trestů za sebemenší chybu, přestávají je zajímat produkty, na kterých pracují, firma jako taková i zákazníci. Jejich jedinou snahou zůstává nenaštvat šéfa. Dobrý lídr motivuje inspirací. Inspiruje svou vizí a energií.
Změna není špatná
Dobrý lídr chápe nevyhnutelnost změn a přijímá je jako příležitosti k dalšímu zlepšení. Svůj přístup upravuje tak, aby neustrnul v minulosti.
-kk-