Možná tím pocitem netrpíte anebo si jej nechcete přiznat. Tak nebo tak, mnoho z nás čelí nechuti či obavám z konfrontace se svými podřízenými a všemožně se takové situaci snaží vyhýbat. V důsledku toho pak zaměstnanci nerespektují pravidla, dělají zbytečnou práci a jejich profesní růst je minimální. Vše jen kvůli nechuti vést vážnější rozhovory. Co s tím? Jestliže nechcete před zaměstnanci donekonečna utíkat, přečtěte si několik následujících rad, které připravil server The Daily Muse.
1. Vciťte se do svých zaměstnanců
Ještě než se k zaměstnancům otočíte zády, zkuste se vcítit do jejich situace. Pravděpodobně si neříkají: „Já být mým šéfem, tak mi řeknu, že má práce za nic nestojí.“. Každopádně je velice frustrující, jestliže se něco takového dozvíte poté, co si celou dobu myslíte, že vše děláte správně. Konstruktivní kritika může bolet obě strany, každopádně alespoň na jedné straně se důsledky dají zmírnit. Buďte k zaměstnancům féroví a veškeré nesrovnalosti s nimi řešte ihned. Uvědomte si, že tímto pomáháte svému týmu uspět a vyhnout se větším problémům.
2. Nedělejte z toho vědu
Určitě si pamatujete ještě ze školních let, jak moc bylo nepříjemné, když si vás učitel přede všemi vyzval ke zkoušení a vy jste nic neuměl a cítil jste se pořádně hloupě před ostatními. Stejným způsobem, přede všemi, můžete se zaměstnancem jednat i vy, anebo to můžete udělat lépe. Udělejte tyto schůzky více neformální a pravidelné. Nemusíte se se přeci se zaměstnanci individuálně scházet, jen když se vyskytne nějaký problém. Pravidelná setkání za účelem zhodnocení práce jsou také důležitá. Navíc se lépe připravíte na chvíli, kdy se nějaká nepříjemná situace k diskuzi skutečně objeví.
3. Vyzbrojte se argumenty
Možná, že neradi diskutujete problémy z důvodu, že se nechcete se zaměstnanci dohadovat, na čí straně je vina. Vaši zaměstnanci mají také pud sebezáchovy a stejně jako vy se bráníte konfrontaci, tak i oni jen neradi přiznají své chyby. Nakonec to prostě vzdáte s tím, že je potřeba se příště více snažit. Proto je mnohem lepší se na vaše jednání připravit a to nejen psychicky, ale i včetně „tvrdých“ dat. Nechte je tedy hovořit za vás.
4. Uvědomte si, že je to fér
Vy nejste zlý nebo hnidopich, když musíte se členy týmu diskutovat vzniklé problémy. Vaše jednání může být v mnoha případech zcela očekávané, jestliže zaměstnanec například opakovaně neodevzdá svou práci včas. Je důležité, abyste svým lidem dali najevo, že to vy jste odpovědní za jejich úkoly a je tudíž vaší prací udržovat pořádek.
Konfrontace sice tedy není příjemnou záležitostí, ale jejím odmítnutím byste vašemu týmu ani firmě vůbec nepomohli. A jak zvládáte nepříjemné rozhovory se zaměstnanci vy?
-bn-