4 způsoby, jak si získat důvěru zaměstnanců

Ilustrační snímek

Přemýšlíte nad tím, jak si vybudovat důvěru mezi vašimi zaměstnanci? Allbusiness.com upozornil na čtyři způsoby, jak toho dosáhnout. 

1) Dodržujte sliby

Když vám zaměstnanec položí otázku, vyhýbejte se větám typu: Ozvu se vám." nebo Podívám se na to." Podkopáváte tak svoji důvěryhodnost. Místo toho jasně řekněte dobu, kdy se ozvete. Pokud do té doby odpověď nenajdete, dejte o tom zaměstnanci vědět, omluvte se a stanovte další datum. Termíny nesmíte ignorovat.

2) Starejte se o své zaměstnance

Pokud má váš zaměstnanec problém, věnujte se mu a ukažte mu váš osobní zájem. Pokud chcete, aby se zaměstnanec staral o zákazníky, musíte se vy starat o zaměstnance. Čas od času musíte obětovat vlastní pohodlí. To platí obzvláště pro ty zaměstnance, kteří měli skvělé výsledky, ale v poslední době se jejich výsledky zhoršují. Snažte se najít důvod této změny a nabídnout pomoc. Pokud se něco pokazí, zaměstnance neobviňujte a raději si s ním v soukromí promluvte.

3) Buďte vzorem                   

Řekněte svému týmu, co od něj očekáváte a poté jděte příkladem. Pokud někdo vybočí se stanového kurzu, naveďte ho zpět. Tvrdě pracujte a podporujte svůj tým, vaši lidé vás potom budou rádi následovat. Neschovávejte se za papíry a aktivně se svým týmem spolupracujte.

4) Řešte problémy

Zaměstnanci si nejvíce váží manažerů, kteří jim naslouchají a rozumějí jim. Pokud váš zaměstnanec řekne, že se mu někdo ze spolupracovníků motá do práce, zeptejte se, jaký konkrétní problém s dotyčnou osobou má. Vyhněte se odpovědi jako: Nenechte se tím rozhodit." nebo Takový je na všechny." Tyto odpovědi nic nezmění a zaměstnance to odradí od řešení dalších problémů.

Pokud nerozumíte tomu, v čem je problém, požádejte zaměstnance o vysvětlení. Začněte větou: „Pokud to dobře chápu, tak...“ Zaměstnanec vás pak může snadněji doplnit nebo opravit. Navíc tím ukážete, že své zaměstnance skutečně posloucháte a budou vás respektovat.

-ka-

Zdroj: AllBusiness - americký server a komunita pro malé a střední podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje AllBusiness