Přemýšlíte nad tím, jak si vybudovat důvěru mezi vašimi zaměstnanci? Allbusiness.com upozornil na čtyři způsoby, jak toho dosáhnout.
1) Dodržujte sliby
Když vám zaměstnanec položí otázku, vyhýbejte se větám typu: „Ozvu se vám." nebo „Podívám se na to." Podkopáváte tak svoji důvěryhodnost. Místo toho jasně řekněte dobu, kdy se ozvete. Pokud do té doby odpověď nenajdete, dejte o tom zaměstnanci vědět, omluvte se a stanovte další datum. Termíny nesmíte ignorovat.
2) Starejte se o své zaměstnance
Pokud má váš zaměstnanec problém, věnujte se mu a ukažte mu váš osobní zájem. Pokud chcete, aby se zaměstnanec staral o zákazníky, musíte se vy starat o zaměstnance. Čas od času musíte obětovat vlastní pohodlí. To platí obzvláště pro ty zaměstnance, kteří měli skvělé výsledky, ale v poslední době se jejich výsledky zhoršují. Snažte se najít důvod této změny a nabídnout pomoc. Pokud se něco pokazí, zaměstnance neobviňujte a raději si s ním v soukromí promluvte.
3) Buďte vzorem
Řekněte svému týmu, co od něj očekáváte a poté jděte příkladem. Pokud někdo vybočí se stanového kurzu, naveďte ho zpět. Tvrdě pracujte a podporujte svůj tým, vaši lidé vás potom budou rádi následovat. Neschovávejte se za papíry a aktivně se svým týmem spolupracujte.
4) Řešte problémy
Zaměstnanci si nejvíce váží manažerů, kteří jim naslouchají a rozumějí jim. Pokud váš zaměstnanec řekne, že se mu někdo ze spolupracovníků motá do práce, zeptejte se, jaký konkrétní problém s dotyčnou osobou má. Vyhněte se odpovědi jako: „Nenechte se tím rozhodit." nebo „Takový je na všechny." Tyto odpovědi nic nezmění a zaměstnance to odradí od řešení dalších problémů.
Pokud nerozumíte tomu, v čem je problém, požádejte zaměstnance o vysvětlení. Začněte větou: „Pokud to dobře chápu, tak...“ Zaměstnanec vás pak může snadněji doplnit nebo opravit. Navíc tím ukážete, že své zaměstnance skutečně posloucháte a budou vás respektovat.
-ka-