Čtyři signály, že u vás v týmu panuje nepřátelská atmosféra

Výkon jakéhokoliv týmu do velké míry závisí na osobnosti vedoucího, na vzájemné spolupráci a pochopení členů týmu a také na tom, jaká panuje v týmu nálada a jak dobře se v něm jednotlivým pracovníkům pracuje. Pracovní prostředí by mělo být komfortní, otevřené, přátelské a inspirující. Bohužel, realita je taková, že atmosféra v řadě týmů i společností je ale spíše nepřátelská a pracovníky demotivuje. Jak ale poznat, že atmosféra ve vašem týmu takové skutečně je? Podle následujících čtyř znaků nepřátelského pracovního prostředí.

Ilustrační snímek

Členové týmu dělají jen to nejnutnější minimum

V ideálním pracovním prostředí zaměstnancům nevadí dělat přesčas, často si vypomáhají navzájem a k dotažení jejich projektů často dělají i věci, které nemají v popisu práce. V tomto ohledu je nepřátelské pracovní prostředí naprostým opakem. Pracovníci dělají akorát nutné minimum, sami ze své vůle nedělají nic navíc a akorát si odpracují to, co mají uvedeno ve smlouvě.

Pracovníci se bojí vyjádřit svůj názor

Jedním z typických znaků je podle Business Insider fakt, že zaměstnanci se bojí mluvit. V ideálním týmu by měli být všichni motivováni k tomu přinášet nové nápady, kreativní změny a inovace, které zlepší práci všem a zvýší efektivitu daného týmu nebo celé firmy. V nepřátelském pracovním prostředí mají zaměstnanci pocit, že jejich názor nikoho nezajímá a manažeři si uzurpují veškerou moc a rozhodovací pravomoci.

Malé pravomoci řadových pracovníků

Pro nepřátelské pracovní prostředí je typické, že vedoucí nevěří svým podřízeným. Provádí proto mikro management jejich práce, kontrolují každý jejich krok, a především jim nedávají žádné pravomoci, které by je opravňovaly k samostatnému jednání. Spokojený pracovník je samostatně pracující pracovník, a pokud to tak není, je něco špatně.

Vysoká fluktuace pracovní síly a časté syndromy vyhoření

S nepřátelským pracovním prostředím se samozřejmě pojí vysoká fluktuace pracovníků, jejich časté odchody a mnohdy i brzké výpovědi po nástupu. Časté jsou také případy vyhoření a kompletního vyčerpání ze stresu, kterým si pracovníci musí procházet.

 

-mm-

 

 

Zdroj: Business Insider - americký portál zaměřený na oblast podnikání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Insider